Re: installer met kernel van backports

Op 05-06-18 om 10:32 schreef lists:
> Hoi,
>
> Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om ubuntu 18.04 te gebruiken met
> kernel 4.15. Werkt prima.
>
> Er zijn nu dingen wat onhandig (gewoon kwestie van wennen, hoor) maar ik
> vind tijdens de ubuntu installatie toch ook wel wat zaken echt handig.
> Specifiek:
>
> De optie om security updates automatisch te laten installeren, vind ik
> handig.

Je kunt in Debian uiteraard ook het pakket unattended-upgrades installeren.

Als ik me niet vergis is het de bedoeling het default te gaan
installeren in de volgende versie van Debian, of het ook een keuze te
maken in de installer.

Bedenk overigens dat er op de meeste pakketten in Ubuntu geen security
support zit. Het "universe repository". Theoretisch is er "community
support", maar in de praktijk niet.

> En ook de packages keuze die debian (in mijn ogen) altijd wat
> "raar" voorstelt: met 'print server' altijd geselecteerd,

Zonder die print-server geen cups, dus geen print support op een
desktop. Hij zal in Ubuntu default ook geïnstalleerd worden, in elk
geval als je een desktop installeert.

> en ssh altijd uit)
De policy is om default geen poorten open te zetten die bereikbaar zijn
van buiten, als ik me niet vergis. Zelf draai ik altijd een scriptje na
het installeren van een nieuwe machine.