installer met kernel van backports

Hoi,

Kan iemand me een tip geven of (en hoe) het mogelijk is om stretch te installeren, maar direct (tijdens installatie dus) met een kernel uit backports?

Het gaat om root-device hardware compatibilty, waarvan ik vermoed dat de kernel uit backuports die wèl heeft, en de normale stretch kernel nog niet.

Ik zou natuurlijk ook een tijdelijk ander root device kunnen gebruiken, dan kernel updaten, en dan root device aanpassen. Maar vraag me af of bovenstaande oplossing ook (eenvoudig) mogelijk is..?

Specifiek: het gaat om een server met intel vroc / vmd ssd nvme devices, waarop ik dus debian root raid wil installeren.

(https://downloadmirror.intel.com/27332/eng/Intel(R)_VROC_Linux_5_3_Release_Notes.pdf)

MJ