Re: Problemen met Debian Live

Hoi,

Op 13-05-17 om 17:49 schreef Cecil Westerhof:

> De live versie die ik heb geprobeerd waren allebei 8.8.0. Dat is de
> laatste stabiele versie.

Klopt, maar het is gewoon versie 8 met vooral security updates.

> Dat is wat ik gedaan heb, maar Debian ziet maar een monitor en herkent
> hem ook niet. :'-(

Ik bedoel versie 9 te installeren, en niet de live versie, maar de
echte. Dat gaat dus prima op een USB-stick. Geen "live".

Of eventueel versie 8 met het backports-kernel. Geen "live".

> Door in Windows te booten kwam ik er trouwens achter dat geluid ook
> via de monitor kan.

Zeker. Maar je moet er wel ondersteuning voor hebben in het kernel.

> Ga ik proberen.

> Ik heb het ook geprobeerd op een systeem van bijna een jaar oud: daar
> heb ik dezelfde problemen.

Debian 8 is veel ouder dan een jaar.

Ga eens Debian 9 RC3 installeren:
https://www.debian.org/devel/debian-installer/

Of gebruik Debian 8.8 met het kernel uit backports:
https://packages.debian.org/jessie-backports/linux-image-4.9.0-0.bpo.2-amd64-unsigned