Re: Problemen met Debian Live

Op 12-05-17 om 16:37 schreef Cecil Westerhof:
> Ik heb een nieuw systeem waar ik Debian op wil gaan installeren. Ik
> gebruik twee monitoren, maar Debian Live gebruikt er slechts één. Wat
> kan hier de reden van zijn?

Debian live is er alleen voor Debian 8, dus oude software. Dat zal niet
goed werken met een "nieuw systeem".

Wat ik zelf vaak doe is Debian installeren op een USB stick, en daarvan
booten.

Vertel verder evt. meer over de videokaart (lspci | grep VGA).
Voor Intel is bovenstaande wel van toepassing, maar AMD of Nvidia is een
apart verhaal. Echt nieuwe Intel heeft volgens mij ook firmware nodig.

> Instellingen ziet er ook maar één. En
> teruggaan naar één monitor vind ik niet echt een optie. (Ik heb zelfs
> liever drie, of vier.)

Kan ook.

> Waar ik ook tegenaan loop is dat de Hardware Detection Tool niet
> werkt: geeft ‘Failed to load libmenu.32.
> Ook de Memory Diagnostic Tool werkt niet: als ik daarop enter geef
> gebeurt er helemaal niets.

Misschien omdat het oude software is met nieuwe hardware. Ik ken dit
probleem verder niet.