Re: Problemen met Debian Live

On Friday 12 May 2017 23:22 CEST, Paul van der Vlis wrote:

> Debian live is er alleen voor Debian 8, dus oude software. Dat zal
> niet goed werken met een "nieuw systeem".

De live versie die ik heb geprobeerd waren allebei 8.8.0. Dat is de
laatste stabiele versie.

> Wat ik zelf vaak doe is Debian installeren op een USB stick, en
> daarvan booten.

Dat is wat ik gedaan heb, maar Debian ziet maar een monitor en herkent
hem ook niet. :'-(

Door in Windows te booten kwam ik er trouwens achter dat geluid ook
via de monitor kan.

> Vertel verder evt. meer over de videokaart (lspci | grep VGA). Voor
> Intel is bovenstaande wel van toepassing, maar AMD of Nvidia is een
> apart verhaal. Echt nieuwe Intel heeft volgens mij ook firmware
> nodig.

Ga ik proberen.

> Misschien omdat het oude software is met nieuwe hardware. Ik ken dit
> probleem verder niet.

Ik heb het ook geprobeerd op een systeem van bijna een jaar oud: daar
heb ik dezelfde problemen.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer