disk cataloger

Hallo , ik zoek een programma als gwhere = 2007 cdcat = 2013 dus niet onderhouden :( Doel alle files namen en data in 1 catalogus/database zodat ik kan zoeken, waar wat staat en hoe oud het is. Reden heb te veel HD,CD,DVD en USBsticks ,dus kan nooit wat vinden.En geeft een heel andere betekenis aan het woord disk jockey !

PS.Wat is de reden dat dit er voor linux niets is ? voor ms$ vind je veel van dit soort programma's,had zelf ooit advanced disk catalog voor ms$.