Re: Bedrijfsadministratie

Frans van Berckel schreef op zo 18-10-2015 om 22:38 [+0200]:

> Hoi Dirk,
>
> Hé, wat leuk! Ik heb altijd al een snoepwinkel willen openen :-).
Ja, ja :)

>  Geeft
> die demo, een beetje een goed beeld, van wat je der mee kan?

Ja, die geeft een volledig werkende versie maar dan beperkt tot een
aantal transacties. Toen ik de boel kocht waren die verschillende demo's
van snoep en kapperswinkels er niet. Wat daar nog de meerwaarde van
is?..

> Is de software 32-bit, is dat wat je bedoelt?
Ja, dat bedoel ik,
>  Extra libraries laden?
Ja en nog wat dingetjes. Dit heb ik ze indertijd gemaild:

Citaat:
"Het is mij gelukt Gravtia te installeren onder 64 bit Debian!

Een aantal opmerkingen waarmee u wellicht uw voordeel kunt doen.
Uiteraard moeten de ia32-libs worden geïnstalleerd, maar voordat je dat
kan doen moet multiarch worden geactiveerd.
Dus eerst in een terminal, maak je zelf zo nodig root:
dpkg--add-architecture i386
Vervolgens ga je naar de pakketinstalleerder Synaptic (Toepassingen -
Systeemgereeschap - Beheer - Synaptic pakketbeheer)
Je zoekt op: ia32-libs
ia32-libs markeren voor installatie (rechtsklikken op het te installeren
programma)
Onder ia32-libs vind je ia32-libs-gtk, dat ook markeren voor
installatie.
Dan zoek je python-glade2, dat ook markeren voor installatie.
Klik op de knop toepassen.

Nu kun je PSUB installeren.

Als je PSUB hebt verwijderd uit het menu, zoals ik, dan moet je het weer
handmatig toevoegen. Het programma voegt het niet zelf toe na
herinstallatie. Niet alles wordt weggehaald, namelijk als je het
deinstalleert. Daar zal het wel mee te maken hebben.
Handmatig toevoegen is eenvoudig. Rechtsklik op Toepassingen (als je
gnome classic hebt ingesteld, zoals ik) en voeg het menu-item toe.
Opdrachtregel: /usr/local/Gravita/PSUB5X
Wil je ook het icoontje erbij? Klik op het bestaande icoontje en ga via
bladeren naar /usr/local/Gravita en open PSUB5.png

Einde citaat

Ik heb nog niet ontdekt dat ze er iets mee hebben gedaan... Nou ja kan
nog komen.

> Met vriendelijke groet,
>

> Frans van Berckel
>
> PS: PSU Kassa Debian installatie (Demo snoepwinkel), (Demo kaaswinkel),
> (Demo theetuin) of (Demo kapperszaak). Een (Demo leeg) is er ook :-)

Dat is sinds kort. Heb dat niet zo gevolgd. Beetje apart, dat wel.

Groeten,

Dirk