Re: Automatisch updates installeren, na een paar dagen

Op 30-03-15 om 22:06 schreef Paul Gevers:

> [...]
> de moeite gedaan om het up-to-date te houden. 2) ik schrik er even van
> om sytemd te zien. Niet overkomelijk, maar dat klinkt zwaar. Als we de
> route van backporten opgaan dan doen we er goed aan om even de uploader
> van de backport van dh-systemd te vragen waarom de laatste versie nog
> niet gebackport is (zie ook documentatie onder aan deze e-mail)

> Geinig. Ikzelf bouw al mijn pakketten in een jail met pbuilder, ik wil
> niet mijn normale systeem vervuilen met allerlei build dependencies en
> bovendien wil in geen build dependencies missen in de control file.

Dat zijn inderdaad de problemen van mijn scriptje.

> Mijn handmatige script is dus meestal:
> apt-get src <package>
> cd <package><tab> # met apt-get krijg je altijd een dir met versienr.
> dch --bpo
> TEST=lintian pdebuild # mijn pdebuild hooks starten automatisch lintian.

Ah, dat ga ik ook eens proberen.

Blijkbaar is "pdebuild" het commando waarmee je een pakket bouwt, en
roep je dat aan via lintian wat allerlei tests uitvoert. De output komt
dan in de variabele TEST. Heb je dan geen backtics nodig, zoiets?
TEST=`lintian pdebuild`
Of begrijp ik iets verkeerd?

> Het signen doe ik altijd handmatig, want pas na het testen van de deb.

> Ik. Het is denk ik voor jou even nuttig om even de contribute pagina van
> backports te lezen [1] en de daar ook vernoemde mentors.d.n [2] (deze
> laatste gaat over het normale archief, maar geldt net zo goed voor het
> backports archief).

Ik zal het lezen.