Re: Automatisch updates installeren, na een paar dagen

Op 30-03-15 om 20:31 schreef Paul Gevers:
> Hoi Paul,

> Ik heb je e-mail niet zien langskomen op de backports e-maillijst ;).

Nee, ik ben geen DD. Ik heb de resultaten wel gemailt naar de maker, die
ook gelijk de packager is. Michael Vogt heet hij. Hij was wel
geinteresseerd, maar heeft er nog niets mee gedaan.

> Is
> dit iets om in de officiële backports te krijgen? Als je enthousiast
> bent en denkt dit te kunnen onderhouden, dan wil ik je wel sponsoren
> denk ik (ik heb het pakket zelf niet bekeken, maar ik kan me zo
> voorstellen dat meer mensen geïnteresseerd zijn).

Het lijkt me zinnig om het in de officiele backports op te nemen.

Een punt is dat het reuze simpel is. Je moet eerst dh-systemd backporten
en installeren (de versie in backports is te oud). Daarna kun je
unattended upgrades backporten. Ik deed beide met dit script:
https://vandervlis.nl/files/backport

Na het downloaden van het script is dit het werk:
backport dh-systemd sign
dpkg -i init-system-helpers/dh-systemd_*.deb
backport unattended-upgrades sign

Ik deed datzelfde, maar dan zonder "sign", zodat de packages geen
signature kregen.

Ik wijzig dus niets aan de sources, behalve dan de dingen die mijn
script automatisch doet. En dat zijn de officiele dingen die gewenst
zijn voor een backport, zoals het wijzigen van de changelog en het
versienummer.

Ik weet niet zo goed wat "sponsoren" inhoud.
Sign en upload jij dan, of ik?