Re: Ubuntu als server i.p.v. Debian

Op 30-03-15 om 20:25 schreef Paul Gevers:
> Hoi,
>
> [Sorry dat ik niet in de thread post, ik had alles al gedeletet.]

Je kunt ook posten op deze lijst via Gmane (NNTP of webinterface).
Gmane verwijderd niets.

> Voor de discussie over LTS support in Debian vond ik het volgende
> bericht nog wel relevant op de LTS lijst:
> https://lists.debian.org/20150330141407.GA25224@inutil.org
>
> Daar wordt gesproken over het feit dat Wheezy LTS (als het komt) best
> wel eens een browser (iceweasel) zou kunnen bevatten die met security
> ondersteund kan worden.

Het is iemand die het wel graag zou willen, maar dat is wat anders dan
dat er serieus over wordt nagedacht. Het gewone security-team lukt het
al niet. Ik hoorde wel dat "Électricité de France" het doet voor hun
Debian desktops daar.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit gedaan wordt in b.v. Ubuntu of RedHat.
Ik denk haast dat de eisen in Debian hoger zijn, zoals dat de build
omgeving het target platform moet zijn. Misschien dat ze ook statisch
gaan linken, terwijl dat in Debian wordt afgewezen.