Re: directories mounten als een andere gebruiker

Hoi Paul,

Je zou sshfs kunnen gebruiken en connecten naar localhost.
Ja, das is wel een goeie tip. Het lijkt wel een flinke impact te hebben op performance.

Komt vast het ssh component, encryption en decryption zal de nodige cpu cycles kosten.

Vermoedelijk zal je tip ook niet werken voor users die shell=/bin/false hebben, dus iedereen zou een echte shell moeten krijgen. Of vergis ik me daarin?

Als iemand nog een tip heeft ZONDER ssh..?

Je zou ook software kunnen draaien die de toegang kan regelen.
Voorbeeld: https://packages.debian.org/jessie/php-horde-gollem
Ja, wij gebruiken pydio. Super en kan ik iedereen aanraden:
https://pydio.com

Dat kan, mits de rechten in orde zijn. Dat is best complex, vooral voor
gedeelde mappen. Maar het kan.
Vooralsnog lukt wat ik wil met je sshfs-tip.

Groet,
Mourik Jan