Configuratie van GNOME 3 in Wheezy: foutmeldingen in .xsession-errors

Hallo,

In het bestand .xsession-errors op mijn dikke, slome laptop staan veel
foutmeldingen die wijzen op configuratiefouten van gnome-session en
DBus, te beginnen met:

(gnome-settings-daemon:3923): color-plugin-WARNING **: failed to get
devices: Failed to GetDevices:
GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Message did not receive
a reply (timeout by message bus)

(gnome-settings-daemon:3923): color-plugin-WARNING **: failed to create
device: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Message did not
receive a reply (timeout by message bus)

De tekst "(timeout by message bus)" lijkt erop te duiden dat het
opstarten van Gnome 3 (GNOME 3?) al direct na het inloggen vertraagd
wordt door configuratiefouten. Ik weet niet of hoe veel fouten in de
configuratie van GNOME 3 van Jessie voorkomen. In
de .xsession-errors-file van de Wheezy-variant van Xfce staan geen
meldingen van (zulke ernstige) fouten.

Dat lijkt mij reden genoeg om te overwegen om op Jessie over te stappen
of om te leren hoe je de configuratie van GNOME 3 kunt optimaliseren.

Vriendelijke groeten,
Jan-Rens.