Re: dmesg segfault error meldingen

Paul van der Vlis schreef op do 29-05-2014 om 13:10 [+0200]:

> Misschien interessant te horen of anderen het ook hebben. Zo ja, dan
> lijkt me een melding relevant.

Het probleem met colord blijkt een bekend probleem te zijn in Wheezy.

Ik heb in elk geval een (te?) oude colord.
Version: 0.1.21-1
moet (misschien eerst?) vervangen worden door
Version: 0.1.21-2
zie:

Volgens mij zit colord 0.1.21-2 nog niet bij de wheezy packages.

Het zou volgens mij ook mogelijk kunnen zijn dat colord door Gnome 3
tijdens het opstarten fout aangeroepen, opgestart of geladen wordt
via dbus. Bij shutdown krijg ik regelmatig een segfault foutmelding
van libdbus-1:

colord-sane[3776]: segfault at 4 ip b4ebc472 sp b56dcfb8 error 6 in
libdbus-1.so.3.7.2[b4e91000+49000]

(Een error 6 is een write naar een fout segment/null pointer en een
error 4 was een read vanaf een fout segment/null pointer.)

Deze fout is al geruime tijd bekend, zie:

Daar wordt geadviseerd om colord 0.1.21-4 te installeren.

Vriendelijke groet,
Jan-Rens.