Re: dmesg segfault error meldingen

Paul van der Vlis schreef op do 29-05-2014 om 13:10 [+0200]:

> Ik heb even bij mij gekeken, maar zie geen errors van colord in mijn
> logs. Het pakket is wel geinstalleerd. Ik heb gezocht met:
> grep -ir colord /var/log/

Ik heb een EeePC netbook(je) die ook geen colord segfault errors laat
zien, maar m'n andere (oude 32-bit Mendocino slak en nieuwe, nog niet
helemaal goed geconfigureerde snelheidsmonster) laptops geven de fout
wel.

> Ik heb gekeken op een wat ouder AMD systeem met Gnome3 desktop en op een
> wat actueler Intel systeem met XFCE desktop.

Ik heb twee keer GNOME 3 en een keer Xfce (of is het Gnome en XFCE:-)

> Ik zou eerst kijken of het probleem bij jou zit. Je zou bijvoorbeeld
> eens kunnen booten met een live-CD of -stick, en kijken of je die
> meldingen dan ook hebt.

De LiveDVD met Debian 7.5.0, waarmee ik Debian op mijn nieuwe laptop
geinstalleerd heb, geeft een opmerkelijk genoeg andere foutmelding, om
precies te zijn een gc-watchdog int13 error. Verder zijn er de
gebruikelijke "Firmware Bug"-error van ACPI en een paar ACPI warnings.
Maar ACPI-errors en -warnings kun je het best negeren als ik het goed
begrepen heb.

> Misschien interessant te horen of anderen het ook hebben. Zo ja, dan
> lijkt me een melding relevant.

Of misschien is het juist relevant om de fouten te melden als anderen
dezelfde fouten _niet_ zien omdat ze andere hardware hebben? In elk
geval bedankt voor je reactie. Ik ga in elk geval nog even verder
puzzelen voordat ik een error report opstuur.

Mvg, Jan-Rens.