Re: Geknutsel met vragen

Op 06-12-14 om 17:34 schreef Geert Stappers:

> En als regel
>   DEBFULLNAME="Paul van der Vlis"
> verandert wordt in
>   export DEBFULLNAME="Paul van der Vlis"
> ??

Hij doet het, geweldig ;-)

-----
The export command will marks each VAR for automatic export to the
environment of subsequently executed commands i.e. make the local shell
variable VAR global. To make the local shell variable called PATH type
the following:
-----

> In regel
>  debchange --local ~bpo70+ --distribution $RELEASE
> ontbreekt
>  --increment

Dan doet hij het niet goed. Dit probleem heb ik vaker gezien:
----
debchange: fatal error at line 451:
Only one of -a, -i, -e, -r, -v, -d, -n/--nmu, --bin-nmu, -q/--qa,
-R/--rebuild, -s/--security, --team, --bpo, -l/--local is allowed;
try debchange --help for more help
----

> apt-cache showsrc <package>

Het staat inderdaad in de output. Eens kijken of ik dat er simpel uit
kan halen.

> Er is "pbuilder" en op https://packages.debian.org/jessie/pbuilder
> vindt je rechts onder "Similar packages:"

Naar dergelijke programma's moet ik inderdaad eens gaan kijken denk ik.

> Nou, ik zou negatieve woorden vermijden. Door bijvoorbeeld bij
>   Er zijn een paar dingen die me nog storen:
> te kiezen voor
>   Er zijn een paar dingen die me nog onduidelijk zijn:

Zit wat in ;-)

> Verder hebben we allemaal rekening te houden met
>   http://en.wikipedia.org/wiki/Robustness_principle

-----
Be conservative in what you do, be liberal in what you accept from
others (often reworded as "Be conservative in what you send, be liberal
in what you accept").
-----
Dit begrijp ik niet helemaal in deze context.

> Happy Hacking

Bedankt.