Re: Aptitude vraagje

( Sorry voor dubbele post, mijn e-mail client doet raar.)

On 12-07-13 22:37, Serge Kroes wrote:
> Paul
>
> wat ook kan is alles zoeken wat niet uit stable komt (aangezien het een
> nog vrij onbekende machine voor je is) met:
>
> aptitude search '?installed?not(?archive(stable))'

Hmm, dit bevalt me. Ook de manier van schrijven is duidelijker dan met
die tilde-afkortingen.

Het geeft een lijstje met pakketten, het blijken allemaal oudere
pakketten te zijn, en geen nieuwe uit testing. Blijkbaar is er inderdaad
niets uit testing geinstalleerd, verbaasd me.

> deze vind ik zelf heel handig; query packages welke niet van origin
> Debian komen (security wise zou ik extra oog open houden op deze set)
>
> aptitude search "?installed?not(?origin(Debian))"

Zelf vind ik de eerste mooier geloof ik. Ook als het van Debian komt kan
het bijvoorbeeld verouderd zijn, of iets uit experimental.

Overigens zag ik dat hij verouderde Debian pakketten wel geeft, maar dat
lijkt me dan weer niet correct.