Re: Debian op laptop?

Op 21-11-12 23:15, Martijn Grendelman schreef:
> Hoi,

> Je schrijft het niet expliciet, maar bedoel je laptops met Debian
> pre-installed?

Ach, installeren is geen probleem als de hardware maar goed ondersteund
wordt.

> Want anders kun je natuurlijk elke HP/Dell/Lenovo/Merk X pakken, die
> doen het ook prima met Debian erop.

Dat is niet waar, het is dan ongetest, je loopt een flinke kans dat
dingen het niet doen.

> Ik typ dit nu op een nieuwe Dell Latitude E6430. Alleen voor de
> installatie van Debian moest ik een ethernetkabel inprikken, omdat de
> wireless chipset non-free firmware nodig heeft die niet door de
> installer wordt ondersteund, maar na installatie was die gewoon
> apt-gettable.

Vreemd dat hij wel apt-gettable is, maar blijkbaar niet bij de non-free
firmware voor de installer zit (of had je dat niet geprobeerd?).
Misschien kun je een bug indienen, of mij de naam van het firmware
bestand doorgeven dan doe ik dat.

Zelf vind ik het heel prettig om ervaringen te horen van mensen met
nieuwe hardware. Er staat wel veel op internet, maar dat is allemaal oud
spul wat niet meer te koop is.