Desktop discussie

Hallo,

Ik heb wat op-en-aanmerkingen op de nieuwe desktop van Wheezy. In welke
mailinglist kan ik het beste terecht met mijn vragen?

Een paar voorbeelden:

- er is geen applicatie geconfigueerd voor magnet-links in Iceweasel,
terwijl er wel default een applicatie wordt geinstalleerd die hiermee om
kan gaan (Transmission).

- ik zou wel een discussie willen beginnen over de "default browser". Op
het moment is dit Epiphany. Ik gebruik zelf Epiphany al jaren, en ik kan
je zeggen dat hij echt slecht werkt. Hij crasht vaak, op sommige
pagina's is hij reuze traag, SSL werkt vaak niet goed, etc. etc.
Mijn punt is: wordt Epiphany in de toekomst beter gesupport, of kunnen
we beter een andere default browser nemen?

- ik verbaas me er altijd over dat bij het installeren de keuze tussen
Gnome, KDE, XFCE etc. op zo'n rare plek staat. Alleen iemand die het
weet zal dit vinden op de installatie-cd ("advanced | alternative
desktops"). Mijn vraag is waarom deze keuze niet in Tasksel gemaakt wordt.