Re: debuilding svn package

On 13-11-12 17:58, Frans van Berckel wrote:
> Heb zojuist van een package een svn ckeckout gedaan. Maar hoe maak je
> daar nu een .orig.tar.{bz2,gz,lzma,xz} van? En waarom wil ik eigenlijk
> een upstream tarball? Een diff ofzo?

Een Debian bronpakket bestaat uit twee delen. Eén: de code zoals die
door upstream gemaakt wordt, de upstream tarball met de naam
PAKKETNAAM.orig.tar.EXTENSIE en de code om daar een binary pakket van te
bouwen. Je hebt hier alleen dat tweede stuk te pakken. Je moet nog
ergens de upstream code vandaan halen.

Zoek bijvoorbeeld op: http://packages.debian.org/source/unstable/drupal7
naar orig.tar:
http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/d/drupal7/drupal7_7.14.orig.tar.gz