dovecot virtual users / exim4

Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me een paar tips geven... Ik ben bezig met het voorbereiden van een mailserver migratie.

Ik heb inmiddels een testserver draaien: debian wheezy / dovecot / exim4 en een ldap backend voor accounts/passwords. Virtual users, alle mails onder /var/vmail/<username>. Loopt allemaal goed.

Er zijn echter (op dit moment...) twee zaken waar ik niet goed uitkom:

1 - Ik wil graag testen of een mail goed wordt aangepakt en bezorgd over poort 25. (via, neem ik aan: exim -> dovecot) Wanneer ik 'telnet localhost 25' doe, gaat alles goed, echter wordt de mail bezorgd op de huidige PRODUCTIEmachine. (want daar wijst de MX natuurlijk naar) Hierdoor heb ik geen idee of exim en dovecot goed met elkaar samenwerken. Waar kan ik wat checken, zonder de MX aan te passen..?

2 - Een heel basic vraag: Waar maak ik 'distribution lists' aan? (bv support@ons.domain) Doe ik dat in exim of dovecot? Of kan ik op de één of andere manier zelfs bestaande groepen in ldap gebruiken..?

Hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

Groet,
Mourik Jan