Re: Kalenderoplossing?

Remco Rijnders schreef:
> Hallo allemaal,
>
> Graag zou ik op mijn debian server een kalender bijhouden die ik zowel
> vanaf mijn iphone, vanaf het werk (Windows met alleen webtoegang), als
> vanaf mijn Mac en linux desktops thuis kan inzien en beheren. Om eerlijk
> te zijn duizelt het mij een beetje wat de verschillende protocollen zijn
> en de ondersteuning ervoor in de diverse mail- en calendar clients.
>
> Heeft iemand nuttige suggesties voor mij waar ik het beste naar kan kijken?

Ik gebruik Davical, dat zit in Debian Squeeze. Het werkt goed met o.a.
Ical (Mac), Lightning (iceowl in Debian), Evolution, de Iphone en er is
ook een app voor Android en de nieuwste Nokia's.
http://www.davical.org/
http://packages.debian.org/squeeze/davical

Davical werkt alleen met een PostgreSQL database, dat kan voor sommige
mensen nog een punt zijn. Prima database overigens.

De man achter Davical is een DD.

Het grootste nadeel is het ontbreken van een goede webbased caldav
client. Ik heb echter begrepen dat Kronolith 3.0 (op het moment nog
beta) zou werken.
http://www.horde.org/kronolith/roadmap/
In Debian zit echter alleen een stabiele versie van Kronolith die nog
geen Caldav client support heeft.

"Davical webclient" heb ik getest en werkende gekregen, maar dit is nog
niet goed genoeg. Het komt ook van iemand anders dan Davical zelf.

Ik heb ook gewerkt met calendarserver van Apple (zit ook in Debian). Het
is wat simpeler om op te zetten, maar ik vond het beheer en de
authenticatie toch niet zo prettig. Verder zijn het allemaal Apple
mensen die er mee bezig zijn, en is er daardoor geen sprake van een
prettige community-support.

http://packages.debian.org/lenny/calendarserver

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.