Re: Kalenderoplossing?

On 29-1-2011 7:20, Remco Rijnders wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Graag zou ik op mijn debian server een kalender bijhouden die ik zowel
> vanaf mijn iphone, vanaf het werk (Windows met alleen webtoegang), als
> vanaf mijn Mac en linux desktops thuis kan inzien en beheren. Om eerlijk
> te zijn duizelt het mij een beetje wat de verschillende protocollen zijn
> en de ondersteuning ervoor in de diverse mail- en calendar clients.
>
> Heeft iemand nuttige suggesties voor mij waar ik het beste naar kan
> kijken?

Ben zelf erg te spreken over SOGo [1].

Via extensions perfecte integratie met Thunderbird, een webinterface die
erg lijkt op Thunderbird, de laatste versie heeft (via OpenChange [2])
native Outlook integratie en m.b.v. Funambol [3] (en de bijbehorende
SOGo connector) lult het met vrijwel alles wat mobiel is. Ik heb het een
tijd gebruikt met een Symbian telefoon, en nu met Maemo.

Het grootste nadeel vind ik de installatie van Funambol, dat is een Java
applicatie, waar -voor zover ik weet- geen Debian pakket van is. Van
SOGo zelf zijn up-to-date packages te krijgen via de makers [4].

[1] http://www.sogo.nu/
[2] http://www.openchange.org/
[3] https://www.forge.funambol.org/
[4] deb http://inverse.ca/debian/ lenny lenny