Re: Schermresolutie Sqeeze in Qemu

Geert Stappers schreef:

> Dan is het voorschrijdend inzicht, dat als er wat aan de buitenkant,
> de KVM host, veranderd, dat er dan ook wat aan de binnenkant, de guest,
> wat veranderd.

Uiteraard. Maar dat is geen nieuwe gedachte, ik werk ruim 10 jaar met
virtuele machines.

> [...]
> maar ik zou wel stoppen met aan de "binnenkant duwen". Mijn inziens zijn
> de mogelijkheden buiten de "guest". Bij het opnieuw nalezen van de qemu
> manual page heb ik gezocht op de letter combinatie SDL. Dan is er een
> parameter '-sdl' (en geen '-no-sdl'), dat zou de dus een poging waard zijn.
> Verder meldde die manual page nog de mogelijkheid '-vnc', daar zie ook wel
> kansen om 1024x768 te halen. Niet dat ik het uit ga proberen, maar als
> ik ooit desktops te testen heb, dan heb ik er graag al wat overgelezen.

Als ik xorg.conf aanpas, dan blijk ik wel 1024x768 te kunnen bereiken
met 60 hz en 24 bit kleurdiepte, zelfs ook nog hogere resoluties. Ik heb
nu deze xorg.conf gemaakt en nu gaat het goed:
------------
Section "Monitor"
       Identifier "Configured Monitor"
       HorizSync 30-65
EndSection

Section "Screen"
       Identifier "Default Screen"
       Monitor    "Configured Monitor"
EndSection

Ik zal hier in de toekomst eens wat nauwkeuriger naar gaan kijken en
eventueel een bug indienen.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--