Schermresolutie Sqeeze in Qemu

Hallo,

Ik draai Debian stable op mijn desktop, met Squeeze in een virtuele
machine (KVM met Qemu).

De schermresolutie van de VM met Squeeze wil echter niet hoger dan
800x600 en ik zou graag wat hogers willen. In "Systeem | voorkeuren |
monitors" van Gnome kan ik geen hogere resolutie kiezen.

De VM heeft een virtuele "Cirrus Logic GD 5446" VGA kaart. De Xorg
driver wordt correct geladen volgens /var/log/Xorg.0.log. Er staan
echter wel allerlei meldingen in zoals:
-------
CIRRUS(0): Not using default mode "1024x768" (bad mode
clock/interlace/doublescan)
-------

Er is geen /etc/X11/xorg.conf. "dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg"
geeft geen output. Ik heb (nog) niet geprobeerd er toch een xorg.conf
neer te zetten met een lagere kleurendiepte.

Weet hier iemand een goede oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/