Re: Schermresolutie Sqeeze in Qemu

On Fri, Jan 07, 2011 at 03:40:13PM +0100, Paul van der Vlis wrote:

> Dat is een goed idee, in stable heet deze optie '-std-vga'.
>
> Maar het lost het probleem niet op. Ik krijg nu een melding '(II)
> VESA(0): Not using buildin-mode "1024x768" (no mode of this name)'.

Dan is het voorschrijdend inzicht, dat als er wat aan de buitenkant,
de KVM host, veranderd, dat er dan ook wat aan de binnenkant, de guest,
wat veranderd.

> Ik verbaas me er verder wat over dat ik in Gnome nergens de kleurdiepte
> kan instellen.

Eigenlijk weet ik niet of KVM wel een goede tool is voor desktop emulaties,
maar ik zou wel stoppen met aan de "binnenkant duwen". Mijn inziens zijn
de mogelijkheden buiten de "guest". Bij het opnieuw nalezen van de qemu
manual page heb ik gezocht op de letter combinatie SDL. Dan is er een
parameter '-sdl' (en geen '-no-sdl'), dat zou de dus een poging waard zijn.
Verder meldde die manual page nog de mogelijkheid '-vnc', daar zie ook wel
kansen om 1024x768 te halen. Niet dat ik het uit ga proberen, maar als
ik ooit desktops te testen heb, dan heb ik er graag al wat overgelezen.

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.