Re: vage mysql text grens

On Tue, Jan 04, 2011 at 10:10:12PM +0100, Geert Stappers wrote:

> Dus ergens tussen 257 en 499 ga ik door een grens en dan wordt gemeld
> dat de bovengrens op 1000 staat.

Mijn gok is dat er in de codering van 499 characters overhead zit,
bijvoorbeeld een header, zodat je met utf16 codering van de characters
zelf op meer dan 1000 bytes uitkomt.

> Wel of niet als Debian bug aanmelden?

Wishlist item misschien, om bij de foutmelding te vermelden hoeveel bytes
het gevraagde type zou vereisen. Lijkt mij de beste oplossing in deze.

Ciao.                                                            Vincent.
--
Vincent Zweije <zweije@xs4all.nl>    | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"