Re: Debian multimedia met hogere versienummers?

Hoi Paul,

> Ik wou libdvdcss2 installeren (naar ik begrijp legaal in Nederland) en
> heb daarom het debian-multimedia repository toegevoegd. Nadat ik daarna
> "apt-get update" en "apt-get dist-upgrade" draaide, wou hij opeens
> nieuwe packages toevoegen en anderen opwaarderen. Dat vind ik eigenlijk
> niet zo horen...
>
> De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
>   libamrnb3 libamrwb3 libdirac0 libfaac0 libmp3lame0
>   libschroedinger-1.0-0 libx264-65 libxvidcore4
> De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
>   libavcodec51 libavformat52 libavutil49 libpostproc51

> [...]

Waarom vind je dat dat niet zo hoort? Debian-multimedia is geen
officieel repository, en de maintainer ervan (Christian Marillat) kan en
 mag dus doen wat hij wil. Debian-multimedia is juist handig als je
recente versies van multimedia-software wilt gebruiken. Als er geen
recentere software dan die van Lenny in het repository zou staan, dan
zou het toch overbodig zijn?

Groeten,
Martijn.