Debian multimedia met hogere versienummers?

Hallo,

Ik wou libdvdcss2 installeren (naar ik begrijp legaal in Nederland) en
heb daarom het debian-multimedia repository toegevoegd. Nadat ik daarna
"apt-get update" en "apt-get dist-upgrade" draaide, wou hij opeens
nieuwe packages toevoegen en anderen opwaarderen. Dat vind ik eigenlijk
niet zo horen...

De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libamrnb3 libamrwb3 libdirac0 libfaac0 libmp3lame0
  libschroedinger-1.0-0 libx264-65 libxvidcore4
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
  libavcodec51 libavformat52 libavutil49 libpostproc51

Voordat ik begon had ik ook "apt-get update" en "apt-get dist-upgrade"
gedraaid, en toen was alles compleet en up-to-date. Debian-multimedia
bevat blijkbaar programma's met hogere versienummers, die blijkbaar
nieuwe pakketten installeren?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.