Re: Ownership en permissies in een file?

David Hartveld schreef:

> Ik heb recent met ACLs zitten spelen en heb daarbij ook een dump/restore
> functie gezien: "Finally, the getfattr and getfacl utilities can dump
> ACLs and EAs to text files, which the setfattr and setfacl utilities are
> able to restore. This works reasonably well for restoring complete
> backups, but it is impractical for restoring individual files." [1]
> Overigens worden daar ook nog enkele andere suggesties gedaan.
>
> Gr. David
>
> [1] http://www.suse.de/~agruen/acl/linux-acls/online/ in paragraaf
> 'Backup and restore'.

Het lijkt er toch echt op dat hij alleen de extended ownership en
permissies dumpt of restored, en niet de gewone.

Uit de man-page:
getfattr - get extended attributes of filesystem objects

Hij geeft ook geen output als ik doe:
getfattr filename

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.