Ownership en permissies in een file?

Hallo,

Is het mogelijk om van een filesysteem de ownership en permissies van
alle bestanden in een bestand op te slaan (en later terug te zetten) ?

Volgens mij wordt zoiets wel gebruikt om een Linux filesystem backup op
te slaan op b.v. FAT. Maar ik vind geen commando wat dit kan op Google.

Zelf ben ik aan het kijken naar rsyncrypto [1], een programma om rsync
vriendelijk te encrypten. Probleem blijkt echter dat dit programma
ownership en permissies van de bestanden niet bewaard waardoor het voor
mijn doel (backup) onbruikbaar wordt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

[1] http://packages.debian.org/lenny/rsyncrypto