Re: Ownership en permissies in een file?

On Thu, Oct 01, 2009 at 11:25:02AM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> [...]

De bsd implementatie van tar (bsdtar(1)) gebruikt libarchive. Libarchive
(zie libarchive-formats(3)) kent het semi-archiefformaat mtree(5),
waarin niet de bestanden zelf zitten, maar wel de meta-informatie.

Het lijkt mij dat je met bsdtar en het mtree-outputformaat de
oorspronkelijke metainformatie van je bestanden kunt vastleggen.
Voor herstellen vann de meta-informatie bij een file restore zal ook
wel een of ander tool zijn.

Vereist wel een beetje scripting, en is mogelijk niet allemaal standaard
geinstalleerd in een linux distributie, maar dat mag de pret niet drukken.

Ciao.                                                             Vincent.
--
Vincent Zweije <zweije@xs4all.nl>    | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"