Re: Samba server nmbd start niet altijd op

David Hartveld schreef:

> Er zit 1 netwerkkaart in de server. Deze interface wordt met DHCP
> geconfigureerd.

> Ik kan op dit moment niet fysiek bij de server. Maar de configuratie is
> in de standaard configuratie zoals die na installatie is, plus een paar
> share definities en twee extra global directives: 'create mode' en
> 'directory mode'.
>
> Op dit moment heb ik een soort van patch gevonden waardoor de server wel
> altijd goed lijkt op te starten: Vlak voor het samba init script laat ik
> een init script draaien dat slechts uit 'sleep 10' bestaat. Ik begin me
> [...]

Het lijkt inderdaad een soort timing probleem in de init-scripts te zijn
als ik je zo hoor. In een lang verleden heb ik ook wel eens een
dergelijke noodoplossingen moeten gebruiken.

Je zou misschien een regelte met "ifconfig > /tmp/ifconfig" kunnen
opnemen voor je sleep-commando, dan kun je in /tmp/ifconfig zien of je
interface echt niet up was.

Overigens voeg ik vaak nog een regeltje als "auto eth0" toe aan mijn
/etc/network/interfaces. Die "allow-hotplug" alleen vertrouw ik toch
niet in alle gevallen. (In de praktijk komt het er op neer dat ik dat
regeltje alleen toevoeg als ik een probleem zie.)