Re: Mozilla producten en Debian

Jochem Berndsen schreef:

> In vergelijking met bijv. Apache wel, voorzover ik weet. Apache 2.0.x en
> Apache 1.3.x zijn/werden nog lange tijd ondersteund met patches voor
> beveilingsproblemen.

Klopt, maar daar zeg je ook iets.
Ik bedoelde meer in vergelijking met b.v. OpenOffice, ik neem aan dat er
daar ook geen securitysupport voor versie 2.0 meer is, wat Debian wel
biedt. Wel voor versie 2.4 natuurlijk.

> RedHat / CentOS weet ik niet. De laatste Ubuntu LTS koos een toentertijd
> beta-versie van Firefox 3.0 om dit probleem (ondersteuning van 2.0
> zonder upstream-support) te ondervangen. Toen 3.0 uitkwam, werd deze
> beschikbaar gemaakt in de repository's om de beta te vervangen.

Of versie 3.0 lang wordt ondersteund is maar de vraag. Het zou me niets
verbazen als de support nu al gestopt is, omdat er ook een versie 3.5
is. Maar dat er nog wel enige tijd support voor 2.x is.

> Ik weet niet direct waarom dit zou kunnen -- ik meen me te herinneren
> dat er een nieuwere versie van GTK+ nodig was om Firefox 3.0.x te
> compileren onder Etch. Misschien zijn er nog meer problemen.

Een interessant punt, bedankt!

> Als GNOME zegt, "we leveren Epiphany maar we geven de voorkeur aan
> Firefox als browser", dan zou ik Firefox/Iceweasel de standaard maken,
> maar in dit geval vind ik het natuurlijker om je aan de standaard van
> GNOME (dan wel KDE / iets anders) te houden.

Mee eens.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--