[Debian]: zed (backspace u. delete)

Hallo,

Der Editor zed kann in der Basiskonfiguration weder mit der Backspace- noch
mit der Delete-Taste wie erwartet umgehen. In der Doku des Editors steht:

   "in many linux installation the bindings of delete and backspace keys are
   wrong. Default zed configuration is made for the correct binding. If you
   have this problem, either change zed's configuration (you can use
   cfg/zedrc.backspace) or (raccomended) make the correct bindings.
   Simply modify your keyxx.map to:

   keycode  14 = BackSpace BackSpace BackSpace BackSpace BackSpace
   keycode 111 = Delete Delete Delete Delete Delete
        altgr   control keycode 111 = Boot
        control alt     keycode 111 = Boot"

Mir ist aber nicht klar, was ich in /etc/zedrc.backspace konkret eintragen
muss oder welche Datei hier der keyxx.map entspricht.

Viele Gruesse
                        Mark Weinem