Re: X terminal klient vha RDP/ICA protokol

On Sat, 8 Apr 2006 01:21:58 +0200 Anders Ellenshøj Andersen wrote:

> Jeg det burde jeg måske have sagt med det samme. Det er en Amitech
> smartclient
> 1500. Den kører (ifølge Amitechs hjemmeside) Microsoft Windows®
> CE.NET 4.1

Ok. Så er der specs her (fundet via Google):
http://ftp.amitech.dk/includes/support/supportbasen/artikel_soeg.asp?aid=3180&funktion=vis

Og at dømme efter billedet + specs er det en Huyndai ImageQuest W152:
http://www.hyundaiq.com/pro_w150.asp

Den kaldes også "Web Client" eller "Thin Client".

Mit bud ville være at skille den ad, og hvis flash-hukommelsen er noget
standard der kan udskiftes så prøv at lægge en lille linux på en
dublet (bare selve linux-kernen til at begynde med, du kan altid
bøvle med at klemme et filsystem ind også når det virker), og se om den
virker f.eks. med syslinux som bootloader. Virker det ikke så
experimentér med andre bootloaders - og spørg evt. om råd hos
linuxbios, det må være eksperterne på bootloader-området. Hvis/når du
giver op kan den originale flash-ram så blot knappes på plads igen og
lortet sælges til en Windows-entusiast.

 - Jonas

--
* Jonas Smedegaard - idealist og Internet-arkitekt
* Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 - Enden er nær: http://www.shibumi.org/eoti.htm