Re: X terminal klient vha RDP/ICA protokol

On Fri, 07 Apr 2006 14:34:20 +0200 Anders E. Andersen wrote:

> Min tynde klient er en rigtig hardware tynd klient. Altså stort set
> en lcd-skærm med et netværksstik, et keyboard og mussestik, og et
> strømstik. Der er ingen disk i svjv, men jeg går ud fra at der er et
> OS af en eller anden art på en eeprom/flash/whatever.

Åh, undskyld. Du skrev jo tydeligt at det var klienten du havde.

Hvad hedder din hardware, helt præcist?

> Problemet er at den jo ikke umiddelbart understøtter X protokollen,
> så vidt jeg kan se,

Hvordan "se"? Kun forgæves Google-søgninger, manualer, eller kan den
netboote men ikke starte X?

Har den kært noget Windows er der en god chance for at det er x86
hardware. Hvis du er heldig kan den netboote - men muligvis ikke med
den mest populære standard, PXE, men istedet det ældre RPL. Bl.a. nogle
IBM tynde klienter er det lykkedes mig at få til at boote den vej rundt
(det var hvad der fik mig til at pakke rpld til Debian).