Re: Unstable pakker på Sarge

Bjerke <bjerke@polforsk1.dk> wrote:

> Vi har en sarge webserver der kører excellent, bortset fra at vi
> hjemsøges af ulidelige mængder spam. For at gøre noget ved det,
> installerede jeg tmda som kun findes som unstable. Jeg satte unstable
> in sources.list og i preferences skrev jeg:
>
> Package: tmda
> Pin: release a=unstable
> Pin-Priority: 700
>
> Package: *
> Pin: release a=stable
> Pin-Priority: 600
>
> Så troede jeg at pingvinen kun ville interessere sig for unstable
> [...]

Måske du mangler den generelle for unstable:

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: -200

Package: tmda
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 700

Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 600

Derudover er jeg enig med Peter og Anders: TMDA er noget snavs. Læs
mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stopping_e-mail_abuse#Challenge.2Fresponse_systems

Hvad jeg selv bruger er postfix med en kombination af flere tekniker,
hvor en væsentlig del er amavisd-new med spamassassin og clamav-daemon
som backends.

Hvis du er interesseret, så har jeg automatiseret min tilretning af
postfix - det ligger i CVS på Alioth - kør følgende kommandoer for at
hente det (det er kun 4-6 filer):

cvs -d:pserver:anonymous@cvs.alioth.debian.org:/cvsroot/tweaks login

(blank adgangskode)

cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.alioth.debian.org:/cvsroot/tweaks co