Re: IDN domæner og post

On Sunday 22 August 2004 22:43, Mads N. Vestergaard wrote:
> Du boer i foerste omgang soerge for at domaenet er tilmeldt som IDN
> domaene(xn- navnet), og ikke bare ellenshøj.dk, det samme naar folk skal

Hmm? Kan man overhovedet tilmelde det som andet end IDN domæne?? Nu bruger jeg
gratisdns.dk, og dens webinterface oversætter automatisk adressen til IDN.

Måske virker det faktisk korrekt. Se nedenfor..

> sende mails til dig. Med mindre deres mail klient understoeter
> oversaettelse af IDN navne, hvilket jeg har paa fornemmelsen de
> faerreste goer endnu.

Mm.. KMail laver adressen om til noget UTF-8 noget, så vidt jeg kan se. Den
bouncer.

Til gengæld, hvis jeg taster den oversatte IDN adresse direkte ind i i til
feltet i kmail (andersa@xn--ellenshj-c5a.dk), så når mailen frem, men postfix
rejecter den af en eller anden mærkelig grund. (Det er nok fordi jeg ikke har
sat postfix op til at route idn versionen af ellenshøj.dk, men kun
ellenshøj.dk, hvilket sikkert er en fejl..)

Men ovenstående tyder måske også på at alt faktisk virker, og at fejlen i
virkelighedden skyldes at enten mailprogrammet eller smtp serveren ikke selv
kan oversætte til IDN?

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.3 on Debian GNU/Linux