Re: GNU Ada/GNAT (til stable)

Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> writes:

> Hvis pakkerne kan installeres uden problemer (dvs. hvis afhængigheder
> af glibc osv. matcher) så skulle det fungere.

Det gør de ikke. Gnat-pakkerne fra unstable kræver glibc >=2.3.1.

> Jeg bruger ikke selv Ada, og det er endnu ikke lykkedes mig at få lagt
> Debian på den gamle Alpha jeg har stående, så jeg famler lidt i blinde
> her.
>
> Hvis vi kunne mødes en dag (du bor vist også i København, gør du ikke?)

Lige for tiden bor han i Cagliari på Sardinien.

> og du hjalp mig med at få liv i min Alpha,

Det er mig der har installeret Debian på Jacobs alpha, så det kunne jeg
hjælpe måske hjælpe med, og jeg bor i (stor-)København.

> så har jeg efterhånden ret
> omfattende erfaringer i at "backporte" (dvs. rekompileret og pakket om
> til et ældre system)

Det har jeg så ikke fået sat mig ind i endnu.

> , og kan måske få Ada backportet til Woody - men
> det er en omfattende klump, såvidt jeg umiddelbart kan se.

Det er derfor jeg ikke umiddelbart kastede mig ud i det.

.Henrik

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
   Modeline  "912x684"    64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734