GNU Ada/GNAT (til stable)

Jeg er den heldige indehaver af en gammel Alpha-maskine som
jeg har fået lagt Debian stable på.

Der er tilsyneladende ikke nogen Ada-oversætter til
Alpha-maskiner i Debian stable.  Hvad gør jeg så?  Det skal
være noget der påvirker det kørende system minimalt.

Kan jeg regne med at kunne installere GNAT fra unstable
eller testing uden at skulle udskifte andre pakker til noget
der ikke er fra stable?

Eller kan jeg finde en tar-ball som jeg kan installere under
"/opt" et sted?  (Google var ikke voldsomt hjælpsom)

Jacob
--
"Jeg hader at forvirre læserne med kendsgerninger"