Re: video afspilning med xine og mplayer hakker og bruger meget cpu

On Saturday 13 September 2003 20:43, Michael Kristensen wrote:

> Det eneste fornuftige jeg kan komme i tanke om, er at fejlen må ligge i
> et library som begge programmer bruger, til at afspille DVD med. Jeg har
> ingen erfaring med DVD-afspilning selv, så jeg ved ikke hvilket library
> det kunne være, men prøv at undersøge det, og derefter kig efter nogle
> bug reports på det library.

Tak for svarene. (Også Kim der svarede direkte.)

Jeg har lidt på fornemmelse at der muligvis kan være et problem med xv. Både
mplayer og xine siger at de bruger xv til output, og xvinfo siger også den
har fundet SiS driverens overlay.

Dog kommer denne underlige besked når jeg starter xine:

This is xine (X11 gui) - a free video player v0.9.22.
(c) 2000-2003 The xine Team.
Built with xine library 1.0.0 (1-rc0a)
Found xine library version: 1.0.0 (1-rc0a).
XServer Vendor: The XFree86 Project, Inc. Release: 40201001,
        Protocol Version: 11, Revision: 0,
        Available Screen(s): 1, using 0
        Depth: 24.
        XShmQueryVersion: 1.1.
-[ xiTK version 0.10.5 ]-
-[ xiTK will use XShm ]-
-[ WM type: (EWMH) KWIN {KWin} ]-
Display is not using Xinerama.

De linier hvor der står XShm bekymrer mig lidt, men jeg kan ikke huske om det
er normalt.

Det er en Asus A1300 med SiS630 chipsæt. Jeg har opdateret kernen og Xfree86
med nyeste driver fra Winischhofer.

Jeg vil lige prøve at kompilere en 2.4 kerne og se om det gør nogen forskel.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.3 on Debian GNU/Linux