DVD afspilning

Jeg har efter min geninstallering fået problemer med at afspille film fra
harddisk og DVDere.

I både xine og mplayer har billedet nogle tynde vandrette støjstriber, mest i
venstre side, de fleste går kun ca. 1/5 ind på skærmen, men en gang i mellem
går en enkelt af dem også helt fra venstre til højre side. Disse striber
fremkommer kun ved dvdafspilning
Billedet hakker helt vildt og der er støj på lyden, både fra HD og DVD.
CPU forbruget er helt vildt højt. Dobbelte af hvad det var før.
Mplayer er kompileret lokalt, og opfører sig helt som xine.

Nogen ideer til hvor jeg skal lede efter fejlen?

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.3 on Debian GNU/Linux