Re: kernel 2.6, devfs, ingen xterm

On Sunday 07 September 2003 18:36, Morten Bo Johansen wrote:

> Dunno, bruger 2.4

> Fordele, kort fortalt? Er det stabilt? Tænker at migrere, så
> snart 2.6 færdigudgives, så er det rart at være forberedt.

Der er ikke noget der hedder det i test kernen afaics. Og i følge artiklen, så
er det endnu mere experimental end devfs.

Men ok.. Nu i den tid jeg har været væk har jeg sku taget det noget voldsomme
skridt at geninstallere min bærbare totalt.

Det hjalp ikke på tty problemet, så jeg ved ikke hvad der er galt med devfs på
det punkt. Det er jo lidt irriterende ikke at have sin xterm og ikke at kunne
sshe til sin maskine, så nu er devfs altså røget ud.
Hovedgrunden til jeg gerne ville have det er at så slap jeg for at rode med
device nodes til alsa. Men det behøver man åbenbart slet ikke, for det klarer
pakken alsa-base for en.

Så resultatet er nu at jeg har en, vil jeg selv sige, nærmest perfekt virkende
Asus A1300 med kerne 2.6, preemptive og alsa i stedet for oss/lite, samt en
frisk installation af debian unstable. KDE er for najs, Gnome er skod,
osv. ;)

Nu mangler jeg bare at genoprette alle de gamle småprogrammer man får
installeret i tidens løb, og så skulle jeg være rimeligt sat.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.3 on Debian GNU/Linux