Re: pregunta: claus usuaris/es Debian

Hola Àlex

> tinc una compte d'usuari Debian asociada a aquesta adreça de
> correu.

A què et refereixes amb una compte d'usuari Debian? Al portal
nm.debian.org no he trobat cap referència a la teva adreça.

> Aquests dies em van arribar un parell de correus electrònics de
> Debian sobre votacions, i quan vaig responde per participar a
> una de les votacions, el meu missatge va ser retornat per que
> no anava signat amb una clau que m'identifiqués

És tal com ho explica l'Eloi: només els Debian Developers poden
votar, tant si poden publicar paquets com si no.

Que hagis rebut els correus pot voler dir que estàs subscrit a
alguna llista (segurament debian-vote). Si mires les capçaleres
dels correus amb la convocatòria de les votacions en trobaràs una
anomenada List-Id que és la que identifica la llista on s'ha
lliurat el correu.

> He estat buscant, però encara no sé a on haig de penjar aquesta
> clau pública. Vosaltres sabeu?

La clau OpenPGP de Debian que s'utilitza per signar és la que cal
donar durant el procés per esdevenir desenvolupador oficial i que
eventualment s'afegeix al debian-keyring corresponent. Aquesta
clau és imprescindible per a poder publicar paquets, obtenir i
canviar dades personals al db.debian.org, crear subdominis
debian.net, configurar les claus ssh per accedir als servidors...
i també per votar.

Salut,
Alex

--