Permisos a usuari per disc dur intern que només te permisos root

Hola,

Al instal·lar la debian 9, vaig crear 3 particions la "/", "/home" i swap. També tinc un altre HD intern al que vaig anomenat "/Dades".

El "/Dades" em surt a l'arrel, que ja m'està bé, abans el tenia a "/mnt/Dades", però quan intento copiar algun arxiu em diu que només hi ha permisos per a root.

Amb el tema dels permisos no m'hi aclareixo, he estat buscant per Google, però em surten moltes opcions diferents i no se pas quina triar per fer-ho.

Com ho he de fer per tenir accés total a aquesta partició amb el meu usuari jordi?

Gràcies!