Re: systemd-cron

jordi:

> Dons res, a l'instal·lar el systemd-cron s'ha eliminat cron i anacron,
> però els crontabs els edito normalment amb crontab -e i systemd-cron
> s'encarrega de tot, no se si massa be. Les ordres que s'executen a
> l'arrencada (@reboot) no funcionen del tot, segurament per dependencies
> que no se modificar.

Acabo d'instal·lar-lo en una màquina virtual i veig que potser
sí que és massa diferent del que estem acostumats. Jo no sóc
cap expert en systemd i sembla que el systemd-cron és molt més
potent que el cron, però certament és força complex.

He trobat on estan els fitxers del systemd-cron dels usuaris però
no crec que sigui necessària la complexitat que suposa per la
feina que tu vols fer. Per tant, crec que seria bona idea que
tornis a instal·lar els paquets de cron i anacron habituals.

Després pots utilitzar igualment el systemd per programar la
tasca que vols fer després del reboot, però deixant el cron de
sempre per a la resta de coses.

Crea el fitxer /lib/systemd/system/after-reboot-network.service
amb el contingut adjunt, modifica l'ordre a executar per la que
convingui i l'usuari i grup, si s'escau. Després activa'l fent:

sudo systemctl enable after-reboot-network.service

Reinicia i comprova si ha funcionat correctament (les proves que
he fet jo en la màquina virtual semblen confirmar que funciona).

> systemadm que tampoc serveix per gaire res, es penja.

No el coneixia. L'acabo d'instal·lar i em va prou bé.

> libreoffice writter peta (suposo que pel tema del java)
> algun servidor que utilitza jvm peta, (he provat dues versions)

Barrejar versions de java pot ser un merder. Si vols ajuda amb
això millor que obris un fil nou.

> Si per despiste, obro la finestra de diposits del synaptic,
> encara que no modifiqui res, em crea el fitxer
> /etc/apt/trusted.gpg buit i amb permisos erronis, així que em
> marca errors fins que l'esborro.

Per què no li poses els permisos correctes enlloc d'esborrar-lo?
Al meu ordinador són:

-rw-r--r-- 1 root root 21083 jun  6 00:24 /etc/apt/trusted.gpg

Salut,
Alex
[Unit]
Description=After Reboot and Network Service
After=reboot.service network.target

[Service]
Type=oneshot
User=jordi