Re: Instal·lar Debian 9 de cero... Es recomanable encriptar les particions?

La manera en què jo ho he vist fer és deixar connectada la memòria USB
durant la instal·lació, i allotjar-hi allà la partició de /boot sense
encriptar.
D'aquesta manera, el disc intern pot estar encriptat tot sencer, i cal
la memòria USB per arrencar-ne, que és la que demana contrasenya per
seguir l'inici del sistema. Això si, convé que la memòria USB romangui
connectada per a que sigui coherent amb les actualitzacions de nucli i
gestor d'arrencada.

De tota manera, aquesta externalització de l'arrencada és una mesura més
aviat orientada a evitar una vulnerabilitat molt i molt específica:
Que algú volgués manipular l'arrencada de l'ordinador per després deixar
que tu el tornis a fer servir i que es desi la contrasenya que escrius,
i així en un «següent robatori» recuperar aquesta dada.
Si no necessites protegir-te d'aquest cas concret, pots prescindir de
memòria USB i col·locar el /boot al mateix disc dur.

administrator should fix this.
El 19/06/17 a les 01:37, Pedro ha escrit: