Re: Instal·lar Debian 9 de cero... Es recomanable encriptar les particions?

Hola,

Els xifrats en disc depenen de què vulguis protegir (el threat model).

Com be comenta el Narcís, xifrar el disc dur deixa la partició boot
sense xifrar. Es necessària per poder carregar el kernel i que aquest et
demani la frase de pas per poder accedir al volum xifrat. Cas que sigui
sense frase de pas perquè el boot està en un stick, un ha de guardar-los
separats quan l'ordinador estar apagat.

Un xifrat a nivell de disc dur protegeix davant la situació d'ordinador
parar. Únicament. Estaries protegint la modificació dels binaris. Però
compte amb l'exposició del kernel.

En l'altre escenari en que algú fa una incursió des de xarxa, ho fa amb
l'ordinador engegat i per tant amb la partició xifrada montada.

De forma no excloent, però que té implicacions de performance, és
utilitzat eCryptfs per xifrar el home de cada usuari. Aquí estaries
protegint-ne les dades de cada usuari (que ho utilitzés). Però s'ha de
tenir present que root, tot i que no pot montar el teu home, si que hi
pot accedir si l'usuari ha fet login.

Després hi ha una tercera via, útil per exemple per discs durs externs,
que serien eines com encfs, en les que hom monta una estructura de
directoris sota demanda. Té els seus pros i contres també.

/Sergi.

Ps: Jordi, no existeix la ignorància quan el que fas és preguntar per
aprendre...