Re: Ext2 per ordinadors antics

El criteri de «temps menyspreable» es podria aplicar a un munt de
detalls que, tots junts, fan guanyar agilitat a un ordinador antic.
La mida de la bitàcola/journaling no és tant preocupant com la velocitat.

Fer comprovacions «de laboratori» en això és molt complicat, ja que, per
posar un exemple tonto:
1. L'usuari ordena desar un document
2. El nucli utilitza la bitàcola/journaling i torna el control (més aviat?).
3. L'usuari ordena la càrrega d'una altra aplicació
4. El nucli triga més perquè carrega l'aplicació i allibera la bitàcola
alhora.

Entenc que, en utilitzar bitàcola del sistema de fitxers, les dades
s'escriuen a disc dues vegades, i en discs antics i lents això no és
trivial. Aquesta suposició o enteniment el tinc també per les memòries
USB lentes o ports USB lents, a l'hora de triar entre Ext2 i Ext4.

Al Ext3 no li conec especial avantatge respecte Ext4 a efectes de
rendiment, és més, el fsck és espectacularment més ràpid en Ext4.

masked enough at lists.debian.org archives.

El 21/02/16 a les 20:46, Alex Muntada ha escrit: