Re: Ext2 per ordinadors antics

Narcis Garcia:

> Fer comprovacions «de laboratori» en això és molt complicat,
> ja que, per posar un exemple tonto:
> 1. L'usuari ordena desar un document
> 2. El nucli utilitza la bitàcola/journaling i torna el control (més aviat?).
> 3. L'usuari ordena la càrrega d'una altra aplicació
> 4. El nucli triga més perquè carrega l'aplicació i allibera la bitàcola
> alhora.

Les mesures de rendiment amb usuaris són massa complicades,
totalment d'acord en això. Però si fem canvis «tècnics»
hauríem de ser capaços de mesurar-ne l'efectivitat també
en termes tècnics i objectius.

Intentar mesurar el grau de satisfacció d'un usuari canviant
d'ext4 a ext2 crec que no és la forma correcta d'enfocar-ho.
Mesurar si hi ha un guany perceptible en lectura o escriptura
en un maquinari determinat amb ext2/ext4 utilitzant algun
benchmark crec que sí aporta valor. De la mateixa manera que
canviar un disc vell per un de més modern amb el mateix S.O.
pot tenir mesures diferents.

Tots aquests experiments, sumats, poden arribar a determinar
una millora objectiva en l'experiència d'usuari sense que ni
tan sols calgui entrar a l'escriptori. Si realment t'interessa
provar el comportament de l'escriptori pots mirar de trobar un
benchmark que el caracteritzi (desconec si n'hi ha cap però
tampoc m'estranyaria que existeixi), però fer experiments de
forma manual no acostuma a ser gaire bona idea.

Salut,
Alex